Ingen kjøper noe de ikke vet hva er
– av noen de ikke kjenner.
Perception is Reality
En ting er alle de gode intensjonene man måtte legge ned i et reklametiltak,
en annen ting er om det blir oppfattet og husket av mottakerne!
Det er mange faktorer som spiller inn i mottakerens oppfatning av ulike budskap. Sosiale, utdannelses-messige og arvelige filtre påvirker vårt syn på verden, og de enorme mengder med budskap vi utsettes for daglig gjennom media. Alt dette farger glassene i brillene vi ser verden gjennom. Derfor er det, som markedsfører, viktig å sette seg inn i tankegangen til de målgruppene man kommuniserer til. Fordi det er deres oppfatning av virkeligheten man må forholde seg til. Og de har alltid rett - Perception is Reality.
Dramatiseringen - er den god nok?
Hos Twinhouse tester vi alle våre tiltak, ut fra følgende spørsmål, før de blir lansert:
• Er dramatiseringen relevant/interessant for målgruppen?
• Er dramatiseringen relevant for produktet?
• Har dramatiseringen stopp-effekt?
• Har dramatiseringen een bærende idé?
• Er dramatiseringen engagerende?
• Synliggjør dramatiseringen produktet?
• Synliggjør dramatiseringen produktløftet?
• Synliggjør dramatiseringen avsenders logo?
• Underbygger dramatiseringen avsenders image og identitet?
• Forsterker dramatiseringen budskapet?
• Gir dramatiseringen lyst til kjøp?
• Er dramatiseringen lett fattelig?
• Behandler dramatiseringen mottaker som fornuftig?
> Les mer
| markedsføring | sykkel | fotografi | video | musikk |